O
Real Decreto Lei 24/2012 de “reestruturación e resolución de entidades”
aprobado o 31 de Agosto supón un salto cualitativo na concreción da política de
salvación das finanzas a costa da sociedade.
Tres
notas xerais definen este decreto. Primeiro, é un decreto que define un estado
de excepción económico porque dálle un estatus legal ao novo FROB (e ao Banco
de España e o ao Ministerio de Economía nese ámbito) que o sitúa por riba da
legalidade ordinaria, tanto no administrativo coma no mercantil, á marxe dos
mecanismos de control parlamentario e mesmo xudiciais ordinarios.
Segundo,
é un decreto de espolio dos contribuíntes porque unha das medidas estrelas
contemplada é a creación do chamado “banco malo” que absorberá unha grande
parte dos activos inmobiliarios tóxicos e iso farase cos 100-120.000 millóns de
euros do rescate que vai sobre as costas de todos os contribuíntes españois.
Terceiro,
é un decreto que regula e faculta ao FROB para consumar a expropiación dos
aforradores que previamente as entidades lles colocaran con engano e abuso de
confianza “participacións preferentes e débeda subordinada”. Compre dicir e
enfatizar que este desenlace non se deriva directa e inexorabelmente das
condicións orixinais dos propios produtos (contratos das preferentes e
obrigacións subordinadas). É este decreto-lei o que determina este desenlace. É
este decreto o que decide e establece que os posuidores de preferentes e
subordinadas serán obrigados a asumir unha quita do capital inicial.
Iso é algo que se
impón de xeito discrecional neste real decreto contra calquera principio de
xustiza e respecto ao dereito vixente, por varias razóns. A primeira porque a
obriga do estado tiña que ser protexer aos aforradores que foron vítimas dun
engano masivo, deliberado e con dolo realizado por unhas entidades que non
cumpriron coas normas establecidas pola CNMV para a venda a particulares deste
tipo de produtos, abusaron da ignorancia financeira da inmensa maioría dos aforradores,
non cumpriron en moitos casos a normativa básica de contratos e, ademais,
estiveron xestionando eses produtos fóra da legalidade, enganaron de palabra –e
en casos por escrito- aos aforradores e, en todos os casos, abusaron da
confianza dos aforradores nos empregados das oficinas. Pois ben, no canto de o
Estado facer valer a normativa vixente para protexer aos aforradores e
penalizar e perseguir ás entidades e, mesmo completar esa normativa para velar
máis claramente pola súa defensa, pois resulta que o Goberno decide facer a
vista gorda coas ilegalidades bancarias e coller aos aforradores como reféns
para non só dar carta de natureza á estafa senón que decreta unhas medidas
penalizadoras deses aforradores que non estaban contempladas na lexislación vixente.
En vez de penalizar aos delincuentes decide penalizar ás vítimas. En vez de
desfacer a situación de vítima e restaurar a xustiza o que decide o goberno do
PP é converter ás vítimas en suxeito de novas cargas. Cabe dicir que se trata
de ensañamento. Aproveitando que están pillados nun timo fraudulento o goberno decide
aplicarlles unha quita que na práctica supón consolidar unha expropiación dunha
parte dos seus aforros.
A
segunda, porque mesmo aténdose ás condición de emisión das preferentes e
subordinadas, estas poderían preservar o valor nominal do capital até o momento
en que a entidade decidise amortizalas –e podería facelo polo seu valor nominal
íntegro- ou ben que a entidade fose liquidada, situación esta última na que
entón si habería que asumir a proporción correspondente das perdas que puideran
derivarse desa liquidación. Pero o que agora está executando o goberno é unha
quita sen que se chegase a unha liquidación das entidades ou impoñendo unha
amortización na que o FROB decidirá que non a fai polo seu valor nominal senón
por un valor que o goberno se arroga o dereito a fixar de xeito unilateral, sen
contraste con outras avaliacións e sen posibilidade de ser recorrido polas vías
mercantís ordinarias.
Polo
tanto, non é que sexa un problema herdado polo actual goberno –como afirma
Rajoy- e que o desenlace tivese que ser este. O que realmente ocorre é que este
goberno decidiu cargar unha parte da factura do rescate bancario aos
aforradores –a outra parte da factura xa sabemos que vai a costa dos contribuíntes,
por moito que os propagandistas do goberno se esforcen en negalo.
Nin
este desenlace é xusto nin era inevitábel ou legalmente inexcusábel. É un acto
que deriva dunha decisión política do goberno do PP. Como podería -e debería-
ter decidido outra cousa, como lle veñen reclamando os afectados e como ven
propoñendo o BNG desde hai máis dun ano.
Nese
sentido, compre afirmar que desde o punto de vista político este real decreto
significa que o PP tira a carauta e enfróntase directamente cunha parte da súa
base social. O PP sacrifica a unha parte da clase media e popular, os
aforradores, para satisfacer as necesidades das finanzas, que agora aparecen
con total nitidez como as auténticas directoras da política económica do PP.
Desde
a outra vertente tamén o PP se enfronta á súa base social. A suba de impostos
coa que se vai financiar todo isto, en particular o IVE, non só penaliza aos
consumidores –polo tanto aos conxunto da poboación e particularmente á máis
modesta- senón que penaliza a todos os sectores de pequenas empresas e
autónomos -comercio, distribución, servizos persoais, hostalaría, transporte,
etc. Quere isto dicir que o financiamento do “banco malo” vai ser sufragado
durante 15 anos, polo menos, por todos os contribuíntes mesmo a costa de poñer
en perigo a unha grande parte dese tecido produtivo, comercial, etc que
constitúe o verdadeiro colchón político do PP, o seu caudal de votos máis
numeroso, estábel e incondicional.
A
incógnita política que se plantexa agora é até que ponto eses sectores sociais,
tradicionalmente entusiastas do PP, van seguir vendo ao PP como o representante
dos seus intereses ou se, por fin, caerán na conta de que a política económica
do PP está realmente marcada –como o estivo sempre- en función dos intereses
das altas finanzas e das grandes corporación –eléctricas, grandes construtoras,
etc- e non en función dos intereses deses sectores socias que lle enchen as
urnas e que reciben como premio tan só a consolación ideolóxica e, se acaso,
algunhas migallas dos orzamentos e as subcontratas.
Cando
estes sectores sociais esperten do espellismo dun neoliberalismo extremo feito
á medida das finanzas e das grandes corporacións, nese momento poderemos
empezar a pensar en mudar o rumbo, recuperar a economía produtiva, o emprego e
a senda do progreso.
¿Que proporción deses sectores sociais estará disposta a dar
o paso nas vindeiras eleccións?. Esa é a verdadeira incógnita e diso dependen
en boa medida os resultados das eleccións do 21 de outubro.
Sem comentários:
Enviar um comentário